Ronald en Mike zitten achter een tafel tegenover twee cliënten. Er ligt een puzzel op tafel.

“Het heeft ons geraakt!”

Ronald en Mike

Werkgeluk is belangrijk voor Seven Stars, een bedrijf in bemiddeling van tijdelijke IT-professionals met haar hoofdkantoor in Zwolle. In het kader van de Week van het Werkgeluk organiseerden Ronald Raidt, commercieel directeur, en Mike Verheijen, financieel directeur, samen met Judith Heijmerikx van IJsselheem een leuke middag voor collega’s en ouderen op locatie Nieuwe Haven in Zwolle. “Deze middag heeft ons veel gedaan!” Het bleef niet bij die ene middag.

Iets terugdoen

“Het afgelopen jaar was het thema tijdens de ‘Week’ vitaliteit,” vertelt Mike. “We organiseerden veel verschillende activiteiten, zoals een aftrap bij een dansschool, een wandelchallenge en een gezamenlijke lunch. Bij Seven Stars willen we, omdat het goed gaat met ons, ook iets terugdoen voor de maatschappij. Daarom zochten we als afsluitende activiteit van de week iets waarbij we anderen konden helpen.” Ronald vertelt dat ze via-via in aanraking kwamen met IJsselheem. “Ons bedrijf wil het verschil maken, samen, lokaal, betrokken en impactvol. En het bleek dat de Nieuwe Haven bij ons hoofdkantoor om de hoek zat.” Samen met Judith planden ze na wat brainstormen een leuke middag voor cliënten en collega’s in de Nieuwe Haven.  

Bijzonder

Na een lekkere alcoholvrije cocktail en welkomstwoordje gingen ruim 40 medewerkers van Seven Stars uit een in twee groepen. De ene groep hielp bij het maken van herfstbakjes en de andere groep ging 1-op-1 met cliënten in contact. Zo ging een medewerker een ‘ommetje’ doen met een cliënt, zo kon hij gelijk aan zijn eigen vitaliteitsdoelen werken! Mike zegt dat zijn collega’s niet wisten wat ze gingen doen. “Wel hadden we verteld waar we heen gingen. Ook hadden we informatie van Judith gekregen over de zorgbehoeften van de cliënten. Onze collega’s waren wel nieuwsgierig en we merkten ook dat ze het bijzonder vonden dat we eens iets anders dan anders zouden doen. De nieuwe generatie vindt het positief als een werkgever bewust met het maatschappelijk ondernemen bezig is, zoals we bij Seven Stars doen.” 

IJs gebroken

Ronald merkte die middag dat er gelijk een ‘omschakeling’ kwam. “Je komt uit je drukke, werkende omgeving en hier lijkt het of de tijd stil staat, of er aan de handrem wordt getrokken.” Beide heren merkten dat het eerst wat onwennig was tussen de cliënten en de collega’s, maar al gauw was het ijs gebroken. “Doordat je samen iets doet, zoals herfstbakjes maken, gaat dat al snel. En ook de 1-op-1 contacten waren heel bijzonder.” Dat ervaarden Mike en Ronald ook toen ze na afloop van het bakjes maken ieder een cliënt terugbrachten naar hun kamer. Ronald: De mevrouw die ik terugbracht vertelde hele verhalen. Ik vond het frappant dat ze best wel snel veel met me deelde. Wat ik enorm schrijnend vond is dat ze weinig bezoek kreeg. Dat raakte me best wel, ik ga nog een keer bij haar langs. Ik kijk ook elke keer omhoog naar haar kamer als ik er nu langskom, want ons kantoor is hier vlakbij. Ik kan helaas niet zien of ze er zit.” 

Impact

Ook na afloop bleef het bezoek aan de Nieuwe Haven de medewerkers een goed gevoel geven. “Het is iets dat niet snel wordt vergeten. Een team van ons combineert binnenkort hun teamoverleg met het helpen bij de sjoelmiddag,” aldus Mike. “Ons bedrijf investeert hier graag in, medewerkers doen dit onder werktijd. Een dergelijke activiteit heeft mentaal een grote impact.” Ronald vult aan: “Een collega kreeg een kaars in de vorm van een hart van een cliënt, die staat nu nog op zijn bureau. En ik ga samen met enkele collega’s helpen bij het kerstdiner. Ons bedrijf is erg mensgericht en vindt de connectie tussen mensen erg belangrijk. Dus dat past heel erg goed. Er komt veel enthousiasme, creativiteit en energie vrij. Het succes is mede te danken aan Judith die zich hiervoor heeft ingezet. Zo kwam zij met een professioneel draaiboek, top!”  

Denk jij nu, dat wil ik ook met mijn bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op! 088 339 44 00

Deel deze pagina