Hoe werkt een personenalarmering?

Goed dat u nadenkt over personenalarmering.
Met een personenalarmering is hulp bij nood nooit ver weg. Zo kunt u zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen.

In een nare situatie heeft u met één druk op de knop direct contact met een medewerker van IJsselheem. Dat geeft een veilig gevoel. Wij staan dag en nacht voor u klaar om u in geval van nood te helpen. Ook voor uw familie, vrienden en buren is dat een prettige gedachte.

Hoe werkt personenalarmering?

Klik hier voor meer informatie

Een zogenoemd personen alarmeringsapparaat wordt aangesloten op uw telefoonlijn. Dit apparaat heeft een luidspreker en een microfoon. Zelf draagt u een zender bij u. U drukt deze in geval van nood in, waardoor het alarmeringsapparaat wordt ingeschakeld. Via de luidspreker van het apparaat heeft u vervolgens direct contact met een medewerker. Daarvoor is het niet nodig om de telefoon op te nemen. De medewerker beoordeelt uw situatie en schakelt direct passende hulp in.

Ontvangt u al thuiszorg van IJsselheem?
Neem in dat geval over personenalarmering contact op met uw wijkverpleegkundige. Zij kan u helpen bij de aanvraag.

Voor het rechtstreeks aanvragen van personenalarmering klik hier voor het aanvraagformulier. Deze kunt u printen, invullen en opsturen.

  • Ter aanvulling: Als er nog geen thuiszorg wordt ontvangen, is het goed om te weten dat bewoners van aanleunwoningen, zelf een sleutelkastje dienen aan te schaffen. Let op! dit geldt voor alle locaties m.u.v. de Hazelaar.

Aan wie biedt IJsselheem personenalarmering?
Ons werkgebied bestrijkt de gemeenten Zwolle, Kampen, Genemuiden, Hasselt en Zwartsluis, Hattem en Heerde. Als u in een van deze gemeenten woont én baat heeft bij personenalarmering bel ons dan.

Afmelden personenalarmering:
U wilt het abonnement Personenalarmering stopzetten. Wij verzoeken u, voordat u iets terugstuurt, eerst te bellen met de CSI helpdesk telefoonnummer 040-2580155. Wij informeren u dan direct wat er precies moet worden teruggestuurd en hoe u dat het beste kunt doen. Desgewenst kan CSI Service het apparaat (tegen betaling) komen ophalen bij u thuis.

Is het apparaat per ongeluk reeds afgevoerd, kwijt of beschadigd ? Bel ook dan alstublieft even met de CSI helpdesk. We bekijken samen met u hoe we het abonnement toch zo snel mogelijk kunnen stopzetten. CSI meldt de cliënt af en geeft dit door aan de zorgadministratie van IJsselheem. U krijgt geen rekening meer toegestuurd.

Wilt u meer informatie over personenalarmering?

Belt u dan met ons Klant Contact Centrum via 088-3394400 (bereikbaar op werkdagen van 08.00 - 18.00 uur). U kunt uw vraag ook per mail stellen, u krijgt dan binnen 8 werkuren een reactie.

 

Voldoet dit antwoord aan de verwachtingen?